Expedícia Rila I

Autor: Anton Kaiser | 1.6.2014 o 22:03 | (upravené 2.6.2014 o 10:06) Karma článku: 8,55 | Prečítané:  533x

Vysokohorské prechody pohoriami Fagaraš, Piatra Craiului, Pirin a Rila patrili kedysi k najkrajším turistickým podujatiam, ktoré organizoval Odbor turistiky pri TJ Calex Zlaté Moravce.

Po zostupe z Musaly pokračujeme v prechode najvyšším pohorím Balkánu trávnatým hrebeňom Bliznacite na horu Ovčarec, kde sa nám otvorili pekné výhľady do sedla Džanka.

Dostali sme sa nad pramene rieky Beli Iskar a veľkú priehradu, ktorá je zásobárňou pitnej vody pre Sofiu. Do zotmenia sme prešli vrchom Kovač (2634 m) a rozložili stany pri Mŕtvom jazere.

Večer sme si dopriali varenú stravu, ktorá väčšinou pozostávala z polievky a čaju. Okolo našich stanov sliedili dlho do noci ovčiarski psi z neďalekého salaša a ráno ich k našim stanom prilákal opäť hlad po turistických maškrtách.

Vystúpili sme na horu Kanarata (2691 m), ktorá poskytuje prekrásne výhľady na okolité hory. Pri prechode hlavným hrebeňom Rily sme sa pohybovali v priemernej nadmorskej výške 2600 m. Septembrové rána v týchto horských polohách bývajú už chladné.

Rila je pomerne málo navštevovaným pohorím. Pri zostupe k najkrajším jazerám pohoria Ribini Ezera a chate Ribini Ezera (2300 m) sme stretli prvých ľudí na hrebeni, domorodcov, otca so synom. Starý pán vyzeral vo svojej 90-ke ešte zdatným turistom.

Do večera sme prešli svahom hory Josifica (2601 m) do chladnej doliny Marinkovica ponad najväčšie jazero pohoria Smradlivo Ezero a k hore Vodnija Čal (2683 m). Rila je známa bohatstvom vodných tokov a jazier. Vo výške 2100 až 2716 m sa nachádza približne 150 jazier a s tými malými je to dokonca 230.

Tretia noc na hrebeni pohoria v nadmorskej výške nášho Gerlachu bola najteplejšia. Ráno sme vyfotili východ slnka nad Musalou, ktorá sa nám zdala neskutočne ďaleko. Nikto netušil, že slnečné lúče nám vytvárajú posledné krásne prírodné scenérie nad horami a jeden z posledných nádherných dní v Národnom parku Rila.

Pokračovali sme prechodom hory Vodnija Čal k útulku Kobilino Branište (2145 m) a v podvečerných hodinách zostúpili do Partizánskej Poljany. Pred výstupom na Maljovicu sme prenocovali v turistickej ubytovni pri kláštore Rilski Manastir. Do rána sa obloha zatiahla a začalo vládnuť nepriaznivé daždivé počasie.

Expedícia Rila I  foto©AntonKaiser

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.